maafkan aku!! +Musical theme + Menyampah dibaca

As salam..and kabaren?(bhsa ape ntah..lupa)

hemm..memerhatikan kepada keadaan tajuk sebegitu "korean-drama" skali.....ingin aku perkatakan yg begitu susahnya nak katakan kalimah tersebut..yup, i do know more than 2 languages(i know 3 hehe)..
-Maafkan saya(Bahasa Melayu)
-Sori deh        (err..Bahasa Melayu juga dengan 'slang' Kelantan)
-Извините    (Bahasa Rusia)
-Im sorry        (Bahasa Suahili..haha..of course English)

  Maka, mengapakah?salah apakah sehingga perlu minta maaf???aa..mengapakah???
Diriku mencecah 20tahun..aku boleh pilih nak buat benda jahat atau baik..pilihan semua ada depan mata..kadang2 aku pilih yang kiri, menyesal, buat lagi, menyesal, sampai bilakah??kadang2 pilih jalan kanan..hemm..harap dicatat oleh Malaikat Munkar insya Allah..yupp, manusia tak sempurna, tak lari dari kejahatan...even para alim ulama, malahan nabi-nabi..apatah lagi diriku yang iman senipis kulit bawang(i mean takdela macam kulit bawang betul,,..tapi kalo nak compare tuh, boleh la kot)..yup..aku akui..zaman silam yang gelap dialami sewaktu ketika dahulu..huh..menyesal sudah...oleh itu..
wahai orang yang berkenaan..cintailah dengan kesederhanaan, cintailah dengan keikhalasan, cintailah dalam diam,..hemm..*blurr*blurr*

Kepada Teman,
maafkan aku, wahai teman,..cintaku bukan seperti "Cinta Separuh Mati - D`masiv" dan tak akan jadi seperti "Cinta Ini Membunuhku"...diriku hanya mampu bersederhana. Cinta sejati dan hakiki hanya pada Illahi, tak ada cinta lain yang seperti cinta kepadaNya...yhuhup, aku cuba faham diri engkau, maka cubalah untuk fahami diri ini,.jika tidak, maka aku sedar "Aku Bukan Pilihan hatimu - ungu" dan "Tak Bisa Memilikimu - samsons" aku senantiasa mampu mengundur diri(cewahh.bhuekk) , nak cakap apa lagi en?selain drpada "Terima Kasih Cinta - Afgan" ataupun melihat kau pergi "Diam Tanpa Kata - D`Masiv"..namun, jika sebaliknya..maka sedarlah wahai teman...dan "Kembali Pulang - kangen band" ke jalan yang benar,  cuba fahami tujuan hidup ini dan buka mata kembali..bukan senang nak capai kebahagiaan abadi kan?(bak kata orang la..quote je nih)...bersabarlah wahai hati yang sentiasa berbolak-balik, Bersabarlah..bersabarlah..

"Sesungguhnya wanita itu perhiasan dunia, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah"
(kalo fikir logik, rasanya korang nk jadi besi buruk arkeologi ke jadi batu permata dengan emas 24 karat?)

"Jagalah kehormatanmu, jagalah akhlakmu,..ibarat buah yang belum masak, pahit rasanya.begitulah hidup di dunia..ibarat buah yang masak ranum dan manis,...begitulah kehidupan di akhirat kelak, kalau diberi pilihan secara logik akalnya..engkau makan buah pahit atau manis?(hanya dijawab oleh orang yang berfikiran normal)..fikirkan" maka tunggulah dan sabarlah menanti supaya buah itu masak........................^____^


-hidup bukan senang-
(Cerita hanya semata-mata, direka supaya dapat memberi penyampaian yang lebih berkesan, tiada kaitan dengan yang hidup ataupun telah meninggal dunia..;) )

No comments:

Post a Comment